Gästernas förväntningar när de besöker en rekreationsanläggning, som en sportarena eller nöjespark, ställer höga krav på Facility Management. Nedan kan du läsa om hur renlighet och hygien påverkar kundupplevelsen på dessa högtrafikerade anläggningar. Och om hur du kan säkerställa hög rengöringskvalitet och uppfylla de nya hygienförväntningarna genom att förbättra effektiviteten genom användning av datadriven rengöring.
Högtrafikerade utrymmen innebär ofta att gästerna ställer höga krav, vilket är en utmaning för dig som verksamhetschef. Höga och varierande besöksantal på stora områden gör utmaningen ännu större. Samtidigt kan det vara svårt att veta om städresurserna användas så effektivt som möjligt, vilket kan leda till för mycket eller inte tillräcklig städning. Därför är det nödvändigt att kunna hantera dina resurser effektivt och hållbart samtidigt som kvaliteten alltid hålls på en hög nivå.
Städkvalitet och lönsamhet
Toalettutrymmen besöks mer än andra delar av en rekreationsanläggning. Kunder går ofta dit innan de startar sin dag. Om toalettutrymmet inte är rent och fint vill gästerna inte stanna lika länge. Smutsiga och överfulla toalettutrymmen är också det som irriterar gäster mest i högtrafikerade utrymmen*.
Tillhandahålla en god kundupplevelse
Mer än 70 % av gästerna har dålig erfarenhet från toalettutrymmen och två av fem utav dessa beklagade sig till vänner*. Negativa intryck och kommentarer kan publiceras online med risk att de når ut till många och gör stor skada. En dålig recension kan påverka ett företags rykte. Å andra sidan kan ett rent toalettutrymme vara ett bra sätt att ge en god kundupplevelse.
Undvik klagomål
Målet är en angenäm gästupplevelse som är minnesvärd, tillfredsställande och hygienisk. För att kunna leverera det måste du ligga steget före och veta vad som behövs, när och var. Det är en stor utmaning att alltid upprätthålla kvalitet och renlighet. Lyckligtvis finns det lösningar och produkter som kan hjälpa dig att proaktivt hantera gästupplevelsen och förbättra kundernas nöjdhet. Funktionella lösningar med hög kapacitet, i kombination med datadriven städning, gör att du kan arbeta effektivare. Datadriven städning möjliggör även regelbundet hög städkvalitet vilket hjälper dig att undvika klagomål.
Som verksamhetschef förväntas du alltid leverera hög kvalitet och få dina gäster att alltid känna sig säkra och skyddade. Men med varierande besöksantal är det svårt att skicka personalen dit de behövs bäst. För att behålla kontrollen och hantera genomströmningen i toalettutrymmena behöver du fullständig översikt över din verksamhets status och behov så att du kan optimera dina resurser.
Hjälp dina städare
Städpersonal på en nöjespark är ofta unga säsongsarbetare och en av våra kunder sa ”med det nya systemet har städteamet blivit mer självständiga och motiverade. Våra ”konstnärer”, som vi kallar våra städare, är unga och älskar teknik.” När du ger städare tillgång till våra digitala lösningar så att de kan göra det som behövs, när och där det behövs, kan de hantera klagomål före de inträffar och ta hand om anläggningen bättre. Det gör det också möjligt för dem att ta hand om problem innan de blir klagomål och säkerställa hög rengöringskvalitet. Detta ger städare en mer meningsfull och dynamisk roll när det gäller att förbättra besökarnas upplevelse och skapa en säker miljö.
Förbättra kvalitet och effektivitet
Det är därför så många framåtblickande företag har valt Tork Vision Städning – världens ledande lösning för anläggningshantering. Det är en nyskapande innovation som hjälper städpersonalen att skapa renare nöjesparker där familjer vill stanna kvar längre. Det är mer än bara ny teknik eller ett sätt att hantera sanitetsprodukter bättre – det är en helt ny logik för rengöring.
Lev upp till nyare hygienkrav
Datadriven städning har visat sig spara 20 % av städtiden***** – tid som personal kan ägna åt de viktiga uppgifterna som hjälper dig att leva upp till de senaste hygienkraven. Tork Vision Städning bidrar även till hållbarhet genom mindre avfall. Och eftersom datadriven rengöring hjälper till att säkerställa att dispensrar lagras upp till 99 % av tiden**, kan du säkerställa tillgången på hygienprodukter för alla dina besökare.
Referenser
*Baserat på en IPSOS-undersökning som omfattar 3 000 personer i USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Polen och Sverige som under de senaste nio månaderna gästat ett högtrafikerat utrymme.
*****Mätt över nästan 13 000 anslutna dispensrar mellan juni och december 2019, baserat på tid per månad som en dispenser är i tom mot total tid per månad.
***Baserat på kundfeedback för dispenserkontroller under mer än 6 månader före vs. efter installation av Tork Vision Städning (mellan juni och december 2019).Mätt på över 16 platser anslutna till Tork Vision Städning, där varje dispenserkontroll tar cirka 20 sekunder.
******Mätning av kundnöjdhet på två toalettutrymmen med Tork Vision Städning-toalettutrymmen och två toalettutrymmen med traditionellt underhåll och utrustning vid ISSA/Interclean-mässan i maj 2016.
****Baserat på de dokumenterade resultaten från tre Tork Vision Städning-kunder, uppmätt innan och efter implementeringen av Tork Vision Städning.
Obs! Tork Vision Städning hette tidigare TorkEasyCube®.