Fyra personer som arbetar i ett restaurangkök

Identifiera tidstjuvarna och öka effektiviteten

Arbetsmiljön inom restaurangkök är ofta både rolig och intensiv, men kan även lätt bli stressig. Som restaurangägare måste du och din personal hantera tidspressade utmaningar och samtidigt erbjuda den bästa servicen för gästerna. Tid är lika med pengar i den här branschen och tidstjuvar kan dölja sig på flera ställen. 

 

Vad är en tidstjuv? Det handlar om faktorer som tar upp alldeles för mycket av din tid och påverkar produktiviteten negativt. Genom att få bort tidstjuvarna i din verksamhet kan du förbättra effektiviteten och underlätta för personalen. För att uppnå detta måste du först lokalisera tidstjuvarna, sedan identifiera dem och slutligen eliminera dem.


Läs mer om vanligt förekommande tidstjuvar och vad du kan göra åt dem.

TimeThieves_800x500.jpg  


Vanliga tidstjuvar i restauranger och hur du blir av med dem

Några av de tidstjuvar som våra kunder ofta nämner är egentligen lätta att undvika. Du kommer säkert känna igen en eller flera av dessa när du granskar din egen restaurang.