Nya förväntningar
Pandemin har gett upphov till nya förväntningar för att ge ytterligare och mer frekvent städning. Att ta itu med nya städregler, protokoll och rutiner kräver extra utbildning och kan leda till personalproblem eftersom du förväntas utföra mer arbete med samma eller ännu mindre städresurser. Dessutom finns det nya förväntningar på att visa upp bevis på städning och hygien som kräver mer administration och rapportering för att hålla jämna steg med de nya standarderna.
Kundbortfall
Städning är en av de vanligaste tjänsterna att lägga ut på entreprenad inom verksamheter som utbildning, hotell, sjukhus, detaljhandel och kommersiella fastigheter eller bostäder. Men statistik visar att det genomsnittliga städbolaget förlorar upp till 55 % av sin totala kundbas varje år på grund av dålig städning*. Och att nya kunder vanligtvis dras till konkurrenskraftiga priser och god service. Därför är det viktigt att säkerställa en hög och regelbunden städkvalitet och undvika kundklagomål. I synnerhet nu, när hygien är viktigare än någonsin tidigare.
Förbättra kvalitet och effektivitet
Det är en stor utmaning att upprätthålla eller förbättra städkvaliteten och hygien, särskilt om du samtidigt vill arbeta effektivare. Tidigare sjönk effektiviteten om du fokuserade på att förbättra kvalitet och kundnöjdhet, eller tvärtom: om du stramade upp timmar och resurser alltför hårt så blev arbetets kvalitet lidande. Idag kan teknik och innovation hjälpa dig att uppnå både bättre kvalitet och kundnöjdhet samtidigt som effektiviteten ökas.
Förhöjd personalmotivation
Med datadriven städning upptäcker du ett nytt och smartare sätt att arbeta som sparar tid och ökar effektiviteten. Information i realtid om städ- och påfyllningsbehov gör att du och din personal kan optimera resurser och kan vara proaktiva istället för att arbeta utifrån en fast rutin. Genom att veta när och var städning behövs undviker städpersonalen onödiga städrundor och dispenserkontroller och kan tillbringa mer tid åt viktiga uppgifter som städning av platser där det verkligen behövs. Det nya arbetssättet ger dig och din städpersonal bättre överblick och kontroll vilket i sin tur ökar motivationen och minskar både stress och fysiskt arbete. Datadriven städning är ett helt nytt arbetssätt som ger ökad effektivitet, kvalitet och nöjdhet bland medarbetarna.